{"id":83,"date":"2014-03-27T13:37:36","date_gmt":"2014-03-27T11:37:36","guid":{"rendered":"http:\/\/rsd-lpp-testsite-a.com\/?page_id=83"},"modified":"2017-09-15T15:24:36","modified_gmt":"2017-09-15T13:24:36","slug":"almindelige-forretningsbetingelser","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/kroatien.tss-travel.dk\/almindelige-forretningsbetingelser\/","title":{"rendered":"Almindelige forretningsbetingelser"},"content":{"rendered":"\n\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t

Generelle rejsebetingelser<\/h1>\n\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t

Pkt. 1 \u2013 Booking<\/h2>\n

Tilbuddene p\u00e5 vores hjemmeside og i vores annoncer er alene opfordringer til at g\u00f8re tilbud. Kundens bestilling\/booking er uden forbindtlighed, og aftalen mellem TSS Danmark, Filial af TSS Travel Service Scandinavia AS, Norge (herefter forkortet til \u201eTSS\u201c) og kunden er f\u00f8rst endeligt indg\u00e5et, n\u00e5r kunden modtager en ordrebekr\u00e6ftelse. Efter modtagelse af ordrebekr\u00e6ftelsen har kunden mulighed for at acceptere ordrebekr\u00e6ftelsen inden for 5 dage. Modtager TSS ikke accept af ordrebekr\u00e6ftelsen fra kunden inden udl\u00f8bet af denne frist, annulleres bookingen automatisk.<\/p>\n

De oplyste vilk\u00e5r i markedsf\u00f8ringsmateriale, p\u00e5 TSS hjemmeside og disse almindelige betingelser er endelige og bindende for TSS og kunden p\u00e5 det tidspunkt, hvor kunden modtager en endelig ordrebekr\u00e6ftelse\/faktura fra TSS.<\/p>\n

Booking af en rejse kan ske ved personlig eller telefonisk henvendelse til TSS, samt skriftligt, herunder via e-mail, fax og internet.<\/p>\n

I forbindelse med bookingen af pakkerejsen hos TSS, vil kunden modtage alle lovpligtige oplysninger om pakkerejsen samt TSS\u2019 privatlivspolitik og de almindelige betingelser.<\/p>\n

Kunden skal snarest muligt reagere overfor TSS, hvis oplysningerne i bestillingsbekr\u00e6ftelsen og\/eller i rejsedokumenterne ikke stemmer overens med det aftalte.<\/p>\n

B\u00f8rn og unge under 18 \u00e5r, som rejser uden voksen rejseledsager, skal ved k\u00f8b af rejsen forevise en erkl\u00e6ring fra deres for\u00e6ldre\/v\u00e6rge om, at de har tilladelse til rejsen.<\/p>\n

Grupperejser defineres som rejsebookinger med syv (7) eller flere rejsende, som deltager p\u00e5 en rejse som en lukket rejsegruppe. Lukkede rejsegrupper skal booke deres rejse eller ophold p\u00e5 f\u00f8lgende mailadresse: grupper@tss-travel.dk. Vores grupperejsebetingelser g\u00e6lder som tjener som till\u00e6g til disse almindelige vilk\u00e5r og betingelse.<\/p>\n

Den person, som st\u00e5r anf\u00f8rt som nummer 1 p\u00e5 rejsen, og\/eller den person, som billetten\/ bestillingsbekr\u00e6ftelsen\/rejsedokumenterne sendes eller e-mailes til, betragtes som ejer af rejsen. Det er kun denne person, der kan \u00e6ndre eller afbestille rejsen. Eventuelle henvendelser, korrespondance og\/eller refusion fra os ang\u00e5ende rejsen, vil ske til denne person. Bestiller en person flere billetter\/rejser, betragtes denne person som ejer af samtlige billetter\/rejser.<\/p>\n

TSS tager forbehold for trykfejl i markedsf\u00f8ringsmaterialet, p\u00e5 hjemmesiden og\/eller I bestillingsbekr\u00e6ftelsen og for deraf f\u00f8lgende eventuelle \u00e6ndringer i vilk\u00e5rene for rejsen.<\/p>\n

Pkt. 2 \u2013 Rejsens pris m.v.<\/h2>\n

Prisen for en pakkerejse omfatter, hvor intet andet er anf\u00f8rt, transport fra det i rejsedokumenterne angivne afrejsested til rejsem\u00e5let, lufthavnsafgifter, passagerafgift, indkvartering i delt dobbeltv\u00e6relse p\u00e5 hotel samt eventuel forplejning i henhold til markedsf\u00f8ringsmateriale eller bestillingsbekr\u00e6ftelse.<\/p>\n

Tilslutningsrejser er ikke inkluderet i prisen for rejsen, med mindre de er solgt sammen med pakkerejsen eller flybilletten som en del af denne, og dette fremg\u00e5r af billetten\/bestillingsbekr\u00e6ftelsen.<\/p>\n

Udgifter til pas, visum, vaccinationer, forsikringer og lignende er, med mindre andet er anf\u00f8rt, ikke omfattet af prisen.<\/p>\n

S\u00e6rlige hotelfaciliteter, s\u00e5som adgang til tennisbane, minigolf m.v., er s\u00e6dvanligvis at betragte som till\u00e6gsydelser, som ikke er inkluderet i rejsens pris, ligesom det m\u00e5 p\u00e5regnes, at der p\u00e5 visse hoteller opkr\u00e6ves till\u00e6g for udsigt, bad, enkeltv\u00e6relse og\/eller balkon samt leje for liggestole, parasoller, deponeringsboks m.v.<\/p>\n

Flytill\u00e6g kan i visse tilf\u00e6lde forekomme. St\u00f8rrelsen heraf kan blive justeret i l\u00f8bet af s\u00e6sonen.<\/p>\n

Pkt. 3 \u2013 Betaling, pris\u00e6ndringer m.v.<\/h2>\n

Rejsen kan betales ved bankoverf\u00f8rsel eller med Visa\/Dankort eller kreditkort. Det er vigtigt, at betalingsdatoen p\u00e5 fakturaen\/bestillingsbekr\u00e6ftelsen overholdes, idet det tager 1-2 bankdage, inden TSS modtager betalingen. Frist for indbetaling af depositum eller hele rejsens pris oplyses af din rejsekonsulent og vil endvidere fremg\u00e5 af fakturaen\/bestillingsbekr\u00e6ftelsen.<\/p>\n

Du vil f\u00f8rst f\u00e5 tilsendt rejsedokumenter, n\u00e5r vi har modtaget indbetaling af depositum eller rejsens fulde pris. Oplyser du din e-mail-adresse, vil du modtage fakturaen\/bestillingsbekr\u00e6ftelsen p\u00e5 e-mail straks efter bestilling.<\/p>\n

Med mindre andet er anf\u00f8rt p\u00e5 bestillingsbekr\u00e6ftelsen, udg\u00f8r depositum for rejser 20 % af rejsens samlede pris samt betaling for eventuel afbestillingsforsikring og\/eller rejseforsikring.<\/p>\n

Indbetaling af depositum skal v\u00e6re TSS i h\u00e6nde senest 5 dage efter kundens modtagelse af bestillingsbekr\u00e6ftelsen\/fakturaen. Betaling af rejsens restbel\u00f8b skal v\u00e6re TSS i h\u00e6nde senest 35 dage f\u00f8r afrejse, med mindre andet er anf\u00f8rt p\u00e5 bestillingsbekr\u00e6ftelsen. Ved indtegning mindre end 35 dage f\u00f8r afrejse skal rejsens fulde pris v\u00e6re TSS i h\u00e6nde senest 48 timer efter indtegning, med mindre andet er anf\u00f8rt p\u00e5 bestillingsbekr\u00e6ftelsen.<\/p>\n

Overholdes betalingsbetingelserne ikke, har TSS ret til at annullere rejsen uden varsel.<\/p>\n

Ved annullation foretages en opg\u00f8relse svarende til ved afbestilling.<\/p>\n

Rejsens pris er beregnet p\u00e5 grundlag af g\u00e6ldende tariffer, afgifter og valutakurser.<\/p>\n

TSS forbeholder sig ret til inden afrejse at foretage pris\u00e6ndringer, som skyldes \u00e6ndringer i transportomkostninger (f.eks. br\u00e6ndstofpriser), skatter, afgifter, gebyrer (f.eks. lufthavns-, start- eller landingsafgifter) eller valutakurser, som er anvendt til beregning af prisen for den p\u00e5g\u00e6ldende rejse. Hvis lufthavnsafgiften f.eks. stiger med 100 kr., forh\u00f8jes rejsens pris tilsvarende (dette kan ogs\u00e5 ske efter at rejsens fulde pris er indbetalt).<\/p>\n

Hvis rejsens pris forh\u00f8jes med mere end 8%, er kunden berettiget til at annullere rejsen og f\u00e5 det indbetalte bel\u00f8b refunderet. Det er dog en betingelse, at annulleringen meddeles TSS umiddelbart efter, at kunden er blevet informeret om prisforh\u00f8jelsen.<\/p>\n

Hvis skatter, afgifter m.v., som p\u00e5lignes TSS direkte, og som er indregnet i rejsens pris, neds\u00e6ttes eller bortfalder med virkning inden afrejse, er TSS forpligtet til at godtg\u00f8re kunden det sparede bel\u00f8b, s\u00e5fremt det overstiger 100 kr. pr. rejsedeltager.<\/p>\n

Kunden skal underrettes om eventuelle prisstigninger hurtigst muligt og senest 20 dage f\u00f8r afrejse ved skriftlig henvendelse til den ved indtegningen eller af kunden oplyste adresse.<\/p>\n

Pkt. 4 \u2013 Afrejse og ankomsttidspunkt for flyrejsen<\/h2>\n

Kunden og TSS indg\u00e5r aftale om datoen (dag, m\u00e5ned og \u00e5r) for kundens afrejse, rejsens varighed (antal dage), og datoen (dag, m\u00e5ned og \u00e5r) for kundens hjemkomst.<\/p>\n

Der kan forekomme mellemlandinger og\/eller skifte af fly p\u00e5 flyruten, hvilket uanset l\u00e6ngden heraf anses som en del af rejse, n\u00e5r kunden er oplyst herom f\u00f8r afrejsetidspunktet.<\/p>\n

Oplysning om de n\u00e6rmere afrejse- og ankomsttidspunkter p\u00e5 datoen for kundens afrejse og hjemkomst samt oplysning om sted for mellemlandinger og\/eller skifte af fly p\u00e5 flyruten samt ankomst- og afrejsetidspunkterne herfor vil blive sendt til kunden pr. brev senest 8 dage f\u00f8r datoen for kundens afrejse.<\/p>\n

Pkt. 5 \u2013 \u00c6ndring og afbestilling inden afrejse<\/h2>\n

A. \u00c6ndring eller aflysning p\u00e5 TSS\u2019 foranledning<\/p>\n

TSS har ret til at \u00e6ndre eller aflyse rejsen p\u00e5 f\u00f8lgende vilk\u00e5r:<\/p>\n

1) at antallet af tilmeldte til en pakkerejse er mindre end det i aftalen anf\u00f8rte minimum, og at skriftlig meddelelse om aflysningen er kunden i h\u00e6nde senest 28 dage inden afrejse,<\/p>\n

2) hvis TSS er forhindret i at opfylde aftalen p\u00e5 grund af uundg\u00e5elie og ekstraordin\u00e6re omst\u00e6ndigheder, og TSS underretter kunden om aflysningen uden un\u00f8dvendig forsinkelse og inden afrejsen.<\/p>\n

S\u00e5fremt en \u00e6ndring i vilk\u00e5rene for rejsen medf\u00f8rer, at rejsens \u00f8konomiske v\u00e6rdi falder, har kunden ret til at modtage et nedslag i prisen, som svarer til v\u00e6rdiforringelsen. Dette g\u00e6lder dog ikke for \u00e6ndringer eller uregelm\u00e6ssigheder, som almindeligvis m\u00e5 betragtes som bagatelagtige.<\/p>\n

Samtidig med at TSS informerer kunden om aflysningen eller \u00e6ndringen, modtager kunden information om, hvilke bef\u00f8jelser kunden har, og hvordan kunden i \u00f8vrigt skal forholde sig.<\/p>\n

I tilf\u00e6lde af at TSS aflyser rejsen, uden at det skyldes kundens forhold, har kunden ret til at opsige rejseaftalen og f\u00e5 samtlige indbetalte bel\u00f8b tilbagebetalt fra TSS eller at deltage i en anden pakkerejse efter kundens valg, hvis det er muligt for TSS at tilbyde dette uden uforholdsm\u00e6ssige omkostninger eller tab.<\/p>\n

Kunden skal underrette TSS om sit valg inden rimelig tid efter, at kunden modtog meddelelse om rejsens aflysning. V\u00e6lger kunden en pakkerejse af h\u00f8jere v\u00e6rdi, skal kunden betale differencen. TSS tilbagebetaler prisforskellen til kunden i tilf\u00e6lde af, at kunden v\u00e6lger en pakkerejse, som har en lavere v\u00e6rdi end den oprindeligt bestilte.<\/p>\n

Lider kunden et \u00f8konomisk tab som f\u00f8lge af TSS\u2018 \u00e6ndringer i vilk\u00e5rene for rejsen eller som f\u00f8lge af pakkerejsens aflysning, har kunden krav p\u00e5 erstatning fra TSS, medmindre aflysningen eller den manglende opfyldelse skyldes:<\/p>\n

1) at antallet af tilmeldte til en pakkerejse er mindre end det i aftalen anf\u00f8rte minimum, og at skriftlig meddelelse om aflysningen er kunden i h\u00e6nde senest 28 dage inden afrejse,<\/p>\n

2) kundens egne forhold,<\/p>\n

3) en uvedkommende tredjemand eller udefra kommende omst\u00e6ndigheder (force majeure), som ikke med passende omhyggelighed kunne have v\u00e6ret forudset ved aftalens indg\u00e5else eller v\u00e6ret undg\u00e5et eller afb\u00f8det af TSS eller nogen, som TSS er ansvarlig for.<\/p>\n

Kunden har endvidere krav p\u00e5 erstatning, hvis TSS har garanteret (tilsikret) visse egenskaber ved pakkerejsen, og disse efterf\u00f8lgende ikke vil kunne blive leveret.<\/p>\n

Vil kunden g\u00f8re krav g\u00e6ldende i anledning af, at TSS \u00e6ndrer eller aflyser en rejse, skal kunden give TSS meddelelse herom inden rimelig tid, efter at kunden har f\u00e5et oplysning om \u00e6ndringen eller aflysningen. G\u00f8r kunden ikke det, bortfalder retten til at g\u00f8re krav g\u00e6ldende.<\/p>\n

B. \u00c6ndringer og aflysning p\u00e5 kundens foranledning<\/p>\n

1) \u00c6ndringer<\/p>\n

Hvis kunden efter betaling af depositum og\/eller rejsens pris \u00f8nsker at foretage \u00e6ndringer med hensyn til afrejsested, rejsetidspunkt, hotel, rejsedeltagere, g\u00e6lder f\u00f8lgende regler under foruds\u00e6tning af, at TSS bekr\u00e6fter, at en s\u00e5dan \u00e6ndring er mulig:<\/p>\n

Ved \u00e6ndring af rejser, der meddeles TSS og bekr\u00e6ftes af TSS, er TSS berettiget til at opkr\u00e6ve et \u00e6ndringsgebyr.<\/p>\n

\u00c6ndringsgebyret er udregnet p\u00e5 baggrund af det merarbejde og de merudgifter, som \u00e6ndringen medf\u00f8rer, og udg\u00f8r minimum 200 kr. En eventuel prisdifference i forhold til den anf\u00f8rte pris I markedsf\u00f8ringsmaterialet opkr\u00e6ves hos eller refunderes til kunden.<\/p>\n

\u00c6ndringsgebyret indbetales samtidig med eller umiddelbart efter \u00e6ndringen, s\u00e5ledes at der som minimum er indbetalt det fulde depositum p\u00e5 rejsen, med mindre andet er anf\u00f8rt p\u00e5 bestillingsbekr\u00e6ftelsen.<\/p>\n

Hvis der opst\u00e5r yderligere omkostninger for rejsen p\u00e5 grund af omst\u00e6ndigheder, som den rejsende er ansvarlig for uden TSS’s skyld i forberedelsen eller gennemf\u00f8relsen af rejsen (f.eks. gebyrpligtig \u00e6ndring af flybilletten, hvis den rejsendes navn er forkert), kan TSS kr\u00e6ve refusion af de opst\u00e5ede omkostninger.<\/p>\n

Hvis en navnekorrektion er p\u00e5kr\u00e6vet, vil der under alle omst\u00e6ndigheder ligeledes blive opkr\u00e6vet et behandlingsgebyr p\u00e5 200 kr. pr. korrektion. <\/p>\n

\u00c6ndringer, som meddeles TSS mindre end 30 dage f\u00f8r den oprindeligt aftalte afrejse, er TSS berettiget til at betragte som afbestilling og ny indtegning.<\/p>\n

Ombooking til anden rejse vil blive betragtet som en afbestilling af rejsen. Her g\u00e6lder afbestillingsbetingelserne iht. vores Almindelige Rejsebetingelser. Efterf\u00f8lgende foretages en ny tilmelding.<\/p>\n

2) Afbestilling<\/p>\n

2a) Kunden har ret til at afbestille rejsen p\u00e5 nedenst\u00e5ende vilk\u00e5r, med mindre TSS senest ved aftalens indg\u00e5else har oplyst, at afbestilling som f\u00f8lge af forhold hos underleverand\u00f8rer (f.eks. flyselskaber) ikke kan ske uden at hele eller dele af rejsens pris er tabt. TSS anbefaler skriftlig afbestilling af rejsen.<\/p>\n

2b) Ved afbestilling af en rejse med charterfly g\u00e6lder f\u00f8lgende regler:<\/p>\n

1) Ved afbestilling senest 30 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 20% af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

2) Ved afbestilling senere end 30 dage f\u00f8r og senest 14 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag har TSS ret til at beregne sig 25 % af rejsens pris, samt eventuelt afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

3) Ved afbestilling senere end 14 dage f\u00f8r og senest 8 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag har TSS ret til at beregne sig 50 % af rejsens pris, samt eventuelt afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

4) Ved afbestilling mindre end 8 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag, ved for sent fremm\u00f8de eller ved kundens udeblivelse uden afbestilling, har kunden ikke krav p\u00e5 tilbagebetaling af nogen del af sin indbetaling. Udeblivelse eller for sent fremm\u00f8de betragtes som en aflysning af hele rejsen.<\/p>\n

2c) Ved afbestilling af en rejse med rutefly og ved afbestilling af rejser omfattende krydstogt g\u00e6lder f\u00f8lgende regler:<\/p>\n

1) Ved afbestilling senest 60 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 20 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

2) Ved afbestilling senere end 60 dage f\u00f8r og senest 30 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 40 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

3) Ved afbestilling senere end 30 dage f\u00f8r og senest 14 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 65 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

4) Ved afbestilling senere end 14 dage f\u00f8r og senest 8 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 80 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

5) Ved afbestilling senere end 8 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag eller ved kundens udeblivelse fra afrejse uden afbestilling, herunder for sent fremm\u00f8de, har kunden ikke krav p\u00e5 tilbagebetaling af nogen del af sin indbetaling. Udeblivelse fra afrejse, herunder for sent fremm\u00f8de, betragtes som en aflysning af hele rejsen.<\/p>\n

2d) Ved afbestilling af rejser til Sydafrika g\u00e6lder f\u00f8lgende s\u00e6rlige regler:<\/p>\n

1) Ved afbestilling senest 120 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 20 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

2) Ved afbestilling 119 dage f\u00f8r og senest 30 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 50 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

3) Ved afbestilling senere end 29 dage f\u00f8r og senest 15 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 65 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

4) Ved afbestilling senere end 14 dage f\u00f8r og senest 8 dage f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 85 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

5) Ved afbestilling senere end 7 dage f\u00f8r og senest 1 dag f\u00f8r den aftalte afrejsedag tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 90 % af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer.<\/p>\n

6) Ved afbestilling p\u00e5 afrejsedagen eller ved kundens udeblivelse fra afrejse uden afbestilling, herunder for sent fremm\u00f8de, tilbagebetaler TSS det af kunden indbetalte bel\u00f8b med fradrag af 95% af rejsens pris pr. person samt eventuelle udgifter til afbestillingsforsikring, \u00e5rsrejseforsikring og andre gebyrer. Udeblivelse fra afrejse, herunder for sent fremm\u00f8de, betragtes som en aflysning af hele rejsen.<\/p>\n

2e) Kunden kan afbestille sin rejse, hvis der inden for et tidsrum p\u00e5 14 dage f\u00f8r afrejse p\u00e5 rejsem\u00e5let eller i umiddelbar n\u00e6rhed af rejsem\u00e5let forekommer krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige og smitsomme sygdomme eller andre hermed ligestillede begivenheder, der indeb\u00e6rer en vis fare for den rejsendes liv eller f\u00f8rlighed.<\/p>\n

S\u00e5fremt Udenrigsministeriet, Statens Seruminstitut eller anden tilsvarende beh\u00f8rig myndighed frar\u00e5der rejser til det p\u00e5g\u00e6ldende omr\u00e5de i den aktuelle ferieperiode, vil betingelserne for afbestilling normalt blive anset for opfyldt. Endvidere vil betingelserne for kundens ret til afbestilling som udgangspunkt blive anset for opfyldt, hvis den p\u00e5g\u00e6ldende begivenhed i \u00f8vrigt p\u00e5 tilstr\u00e6kkelig objektiv m\u00e5de findes fyldestg\u00f8rende dokumenteret.<\/p>\n

Retten til afbestilling kan ikke p\u00e5ber\u00e5bes, hvis kunden ved aftalens indg\u00e5else var bekendt med den p\u00e5g\u00e6ldende begivenhed, eller hvis begivenheden var almindeligt kendt.<\/p>\n

Kunden har krav p\u00e5 tilbagebetaling af samtlige bel\u00f8b, der er betalt i henhold til aftalen, i tilf\u00e6lde af kundens afbestilling p\u00e5 grund af de opregnede begivenheder.<\/p>\n

3) Overdragelse af rejsen<\/p>\n

S\u00e5fremt kunden \u00f8nsker at overdrage rejsen til en anden, der opfylder alle betingelser for at deltage i rejsen, betales et \u00e6ndringsgebyr p\u00e5 200 kr. pr. person samt eventuelle \u00e6ndringsgebyrer opkr\u00e6vet af flyselskabet eller anden leverand\u00f8r.<\/p>\n

Det er en foruds\u00e6tning for overdragelse af rejsen, at reglerne hos hotellet, flyselskabet eller anden leverand\u00f8r ikke udelukker overdragelsen, samt at TSS underrettes herom hurtigst\u00a0muligt efter overdragelsen, dog senest 7 dage inden pakkerejsens begyndelse. S\u00e5fremt rejsen overdrages senere end 7 dage f\u00f8r pakkerejsens begyndelse, betragtes det som en afbestilling og ny indtegning.<\/p>\n

Overdrageren h\u00e6fter solidarisk for betaling af eventuelle udest\u00e5ende bel\u00f8b og eventuelle omkostninger, der f\u00f8lger af overdragelsen af rejsen.<\/p>\n

Pkt. 6 \u2013 TSS\u2018 pligter og ansvar efter afrejse<\/h2>\n

TSS er forpligtet til at gennemf\u00f8re rejsen i overensstemmelse med det i markedsf\u00f8ringsmaterialet og rejseaftalen anf\u00f8rte. Bureauets forpligtelse g\u00e6lder alle ydelser, som indg\u00e5r i aftalen, ogs\u00e5 dem som leveres af andre end TSS.<\/p>\n

Oplysninger i TSS\u2019 markedsf\u00f8ringsmateriale, prisliste, p\u00e5 hjemmesiden og i disse almindelige betingelser er bindende for TSS. TSS kan dog \u00e6ndre i oplysningerne, inden rejseaftalen indg\u00e5s, s\u00e5fremt kunden udtrykkeligt g\u00f8res opm\u00e6rksom p\u00e5 \u00e6ndringerne inden rejseaftalen indg\u00e5s.<\/p>\n

S\u00e5fremt der mellem TSS og kunden er truffet s\u00e6rlige aftaler, som afviger fra de i markedsf\u00f8ringsmaterialet anf\u00f8rte vilk\u00e5r, er disse kun gyldige i det omfang, at de er p\u00e5f\u00f8rt billetten\/ bestillingsbekr\u00e6ftelsen\/rejsedokumenterne, eller at de p\u00e5 anden m\u00e5de klart kan dokumenteres.<\/p>\n

S\u00e5fremt kunden kommer i vanskeligheder under rejsen, er TSS forpligtet til at yde passende bistand navnlig ved at give oplysninger om l\u00e6gehj\u00e6lp, lokale myndigheder og konsul\u00e6r bistand og ved at bist\u00e5 den rejsende med at foretage fjernkommunikation og arrangere alternative rejsearrangementer.<\/p>\n

Der foreligger en mangel ved rejsen, hvis den rejsende ikke modtager de ydelser, som er anf\u00f8rt i markedsf\u00f8ringsmaterialet, p\u00e5 hjemmesiden eller i s\u00e6rlige aftaler mellem TSS og kunden, herunder hvis ydelserne er af ringere kvalitet end det aftalte\/tilsikrede. Uregelm\u00e6ssigheder, som almindeligvis m\u00e5 betegnes som uv\u00e6sentlige, anses dog ikke for mangler. Det b\u00f8r bem\u00e6rkes, at TSS har ret til at aflyse programsatte udflugter, s\u00e5fremt der ikke opn\u00e5s tilstr\u00e6kkelig tilslutning til disse. Det anses heller ikke for en mangel ved rejsen, at vejr- og temperaturforhold p\u00e5 bestemmelsesstedet afviger fra det s\u00e6dvanlige. Tilsvarende betragtes forhold, som i det v\u00e6sentlige skyldes den rejsendes egen fors\u00f8mmelse, ikke som en mangel ved rejsen.<\/p>\n

Er rejsen mangelfuld, har TSS ret og pligt til at s\u00f8ge en p\u00e5ber\u00e5bt mangel afhjulpet hurtigst muligt, med mindre dette vil p\u00e5f\u00f8re TSS uforholdsm\u00e6ssige omkostninger eller v\u00e6sentlig ulempe.<\/p>\n

Kan afhj\u00e6lpning ikke kr\u00e6ves, jf. ovenfor, eller afhj\u00e6lper TSS ikke manglen inden rimelig tid, har kunden krav p\u00e5 forholdsm\u00e6ssigt afslag i rejsens pris. Tilbyder TSS at afhj\u00e6lpe en mangel, kan kunden ikke kr\u00e6ve forholdsm\u00e6ssigt afslag eller h\u00e6ve aftalen s\u00e5fremt afhj\u00e6lpningen sker inden rimelig tid og uden omkostninger eller v\u00e6sentlig ulempe for kunden.<\/p>\n

Kan en betydelig del af de aftalte ydelser ikke leveres, eller er pakkerejsen i \u00f8vrigt beh\u00e6ftet med mangler, som medf\u00f8rer, at form\u00e5let med pakkerejsen samlet set er v\u00e6sentligt forfejlet, kan kunden h\u00e6ve aftalen. Kunden skal i s\u00e5 fald underrette TSS\u2018 repr\u00e6sentant\/ leverand\u00f8r p\u00e5 stedet herom inden rimelig tid fra at manglen blev opdaget af kunden.<\/p>\n

S\u00e5fremt kunden retm\u00e6ssigt kan h\u00e6ve aftalen, skal TSS\u2018 tilbagebetale samtlige bel\u00f8b, der er betalt i henhold til aftalen. Der kan dog tilkomme TSS en godtg\u00f8relse, som svarer til den v\u00e6rdi, pakkerejsen m\u00e5 antages at have haft for den rejsende. H\u00e6ver kunden retm\u00e6ssigt aftalen, har den rejsende endvidere krav p\u00e5 uden udgift at blive transporteret tilbage til afrejsestedet med det aftalte transportmiddel til det aftalte tidspunkt.<\/p>\n

Lider kunden \u00f8konomisk tab som f\u00f8lge af, at pakkerejsen er mangelfuld, har kunden krav p\u00e5 erstatning fra TSS, medmindre den manglende opfyldelse af aftalen skyldes en uvedkommende tredjemand, og ikke med passende omhyggelighed kunne v\u00e6re forudset ved aftalens indg\u00e5else eller v\u00e6re undg\u00e5et af TSS eller nogen, som TSS er ansvarlig for. TSS er heller ikke ansvarlig for den manglende opfyldelse af aftalen, hvis \u00e5rsagen hertil er udefra kommende omst\u00e6ndigheder, som TSS eller nogen, som TSS er ansvarlig for, ikke med passende omhyggelighed kunne have forudset ved aftalens indg\u00e5else eller have undg\u00e5et eller afb\u00f8det (force majeure).Hvis det p\u00e5 grund af uundg\u00e5elige eller ekstraordin\u00e6re omst\u00e6ndigheder er umuligt for TSS at sikre kundens befordring tilbage til afrejsestedet i overenstemmelse med aftalen, afholder TSS omkostningerne til indkvatering af en s\u00e5 vidt mulig tilsvarende kategori, som anf\u00f8rt i bestillingsbekr\u00e6ftelsen for en periode p\u00e5 h\u00f8jst tre n\u00e6tter.<\/p>\n

TSS\u2018 ansvar for tab og\/eller person- eller tingskade:<\/p>\n

Erstatning for personskade og for skade p\u00e5 bagage er begr\u00e6nset i overensstemmelse med reglerne i internationale konventioner.<\/p>\n

For flytransport henvises til pkt. 6 om luftfartsselskabets ansvar. Alle ankomsttider, der er angivet i markedsf\u00f8ringsmaterialet, p\u00e5 hjemmesiden, p\u00e5 billetten\/bestillingsbekr\u00e6ftelsen\/ rejsedokumenterne, skal betragtes som forventede.<\/p>\n

TSS kan ikke g\u00f8res ansvarlig for tab, som skyldes mindre afvigelser i forhold til de oplyste ankomsttider. TSS yder ingen godtg\u00f8relse for uv\u00e6sentlige ulemper grundet forsyningssvigt p\u00e5 hoteller, herunder midlertidige afbrydelser af varmt vand, varme og aircondition. Der ydes heller ingen godtg\u00f8relse, hvis swimmingpools og lignende faciliteter midlertidigt er ude af drift p\u00e5 grund af n\u00f8dvendige reparationer eller vedligeholdelsesarbejder.<\/p>\n

Endelig fraskriver TSS sig ethvert ansvar for oplysninger, som fremg\u00e5r af hotellernes egne brochurer og hjemmesider.<\/p>\n

Kunden er selv ansvarlig for medbragte v\u00e6rdigenstande og penge samt opbevaring heraf under ferien. TSS er ikke ansvarlig for v\u00e6rdigenstande, som bortkommer fra hotellets deponeringsboks eller lignende.<\/p>\n

Pkt. 7 \u2013 Begr\u00e6nsninger i TSS\u2018 ansvar<\/h2>\n

Erstatning for person- og bagageskade er begr\u00e6nset i overensstemmelse med reglerne i internationale konventioner. For flytransport henvises til det anf\u00f8rte nedenfor om luftfartselskabets ansvar.<\/p>\n

Athen Konventionen finder anvendelse ved transport via s\u00f8- og vandveje. I denne konvention er selskabets erstatningsansvar begr\u00e6nset i tilf\u00e6lde af personskade p\u00e5 en passager eller en passagers d\u00f8d eller i tilf\u00e6lde af bortkomst og beskadigelse af bagage.<\/p>\n

TSS\u2018 ansvar kan ikke overstige det ansvar, som g\u00e6lder for de tjenesteydere eller underleverand\u00f8rer, der har det direkte ansvar for den mangelfulde eller ansvarsp\u00e5dragende delleverance af pakkerejsen.<\/p>\n

Luftfartsselskabets ansvar<\/h3>\n

Ethvert erstatningsansvar, som TSS i tilf\u00e6lde af en skade eller en mangel m\u00e5tte blive m\u00f8dt med, f\u00f8lger de til enhver tid g\u00e6ldende bel\u00f8bsgr\u00e6nser som anf\u00f8rt i luftfartslovningen og i de internationale konventioner, der er indg\u00e5et i henholdsvis Warszawa, Den Haag, Guadalajara og Montreal.<\/p>\n

I disse konventioner er luftfartsselskabets erstatningsansvar begr\u00e6nset i tilf\u00e6lde af personskade p\u00e5 en passager eller en passagers d\u00f8d eller i tilf\u00e6lde af bortkomst og beskadigelse af bagage.<\/p>\n

TSS\u2018 ansvar kan ikke overstige det ansvar, som g\u00e6lder for de tjenesteydere eller underleverand\u00f8rer, der har det direkte ansvar for den mangelfulde eller ansvarsp\u00e5dragende delleverance af pakkerejsen.<\/p>\n

Idet luftfartsselskabets og TSS\u2018 erstatningsansvar for \u00f8delagt\/bortkommen bagage er begr\u00e6nset, opfordrer TSS til, at kunden tegner en separat bagageforsikring.<\/p>\n

Ved forsinkelse, bortkomst eller beskadigelse af bagage skal den rejsende straks underette flyselskabet p\u00e5 stedet ved hj\u00e6lp af en skadesindikator (P.I.R.). Som rejsende m\u00e5 du forvente, at flyselskaberne afviser refusion\/erstatning, hvis skadesrapporten ikke er udfyldt rettidig. Rapporten skal senest udfyldes inden for 7 dage i tilf\u00e6lde af bagageskader og inden for 21 dage i tilf\u00e6lde af flyforsinkelser.<\/p>\n

Pkt. 8 \u2013 Den rejsendes pligter og ansvar<\/h2>\n

Den rejsende er forpligtet til at f\u00f8lge de anvisninger for rejsens gennemf\u00f8relse, som gives af TSS eller dennes repr\u00e6sentant, flyselskaber eller andre, der har forbindelse med pakkerejsens gennemf\u00f8relse. Den rejsende skal respektere g\u00e6ldende ordensbestemmelser, som er fastsat med hensyn til transporten til og fra bestemmelsesstedet samt for ophold p\u00e5 hoteller m.v.
\nGrov eller gentagen overtr\u00e6delse heraf kan medf\u00f8re bortvisning fra rejseselskabet og\/eller hotellet, s\u00e5ledes at videre ophold og hjemrejse m\u00e5 foretages p\u00e5 den rejsendes egen foranledning og for den rejsendes egen regning. Den rejsende vil i s\u00e5danne tilf\u00e6lde ikke have krav p\u00e5 nogen form for tilbagebetaling af erlagte bel\u00f8b og betalinger for pakkerejsen.
\nDen rejsende skal kunne tage vare p\u00e5 sig selv eller rejse med en, som kan hj\u00e6lpe med personlig assistance, hvis det er p\u00e5kr\u00e6vet.<\/p>\n

Pas, visum & vaccinationer<\/h3>\n

Inden kunden indbetaler depositum eller den fulde k\u00f8besum, vil TSS informere kunden om eventuelle pas-, visum-, vaccinations- eller andre krav, der er n\u00f8dvendige for gennemf\u00f8relsen af pakkerejsen.<\/p>\n

Den rejsende er ansvarlig for at skaffe og medbringe de rejsedokumenter, som myndighederne kr\u00e6ver, for at kunne dokumentere eventuelt kr\u00e6vede vaccinationer eller sundhedsbeviser, ligesom den rejsende selv er ansvarlig for at overholde told- og valutabestemmelser. Disse krav kan \u00e6ndre sig, og derfor b\u00f8r den rejsende i god tid f\u00f8r rejsens start kontrollere, om der er sket \u00e6ndringer. TSS p\u00e5tager sig intet ansvar, hvis den rejsende ikke kan deltage i rejsen p\u00e5 grund af manglende overholdelse af de krav, der er g\u00e6ldende f\u00f8r og p\u00e5 rejsetidspunktet.<\/p>\n

\u00d8vrige oplysninger, ud over dem som TSS giver, kan f\u00e5s ved henvendelse til landets ambassade, konsulat eller ved Statens Seruminstitut i Danmark.<\/p>\n

Udenlandske statsborgere og indehavere af dansk pas i udlandet skal kontakte de respektive ambassader og Statens Seruminstitut for at f\u00e5 oplysninger, om kravene til statsborgere i deres land. TSS kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle omkostninger, som den rejsende m\u00e5tte p\u00e5drage sig, som f\u00f8lge af misligholdelse af denne forpligtelse.<\/p>\n

Den rejsende garanterer, at de navne, som den rejsende har opgivet ved indrejse, svarer til navnene i passene. Hvis rejsedokumenter og pas ikke stemmer overens i denne henseende, skal den rejsende straks underrette TSS herom.<\/p>\n

I det omfang den rejsende ikke har modtaget ukorrekte oplysninger fra TSS, er den rejsende ansvarlig for alle omkostninger, der opst\u00e5r som f\u00f8lge af, at ovenn\u00e6vnte formaliteter ikke er opfyldt, og at hjemtransport finder sted som f\u00f8lge af ukorrekte pas eller manglende overholdelse af disse bestemmelser.<\/p>\n

Sygdom & ulykke<\/h3>\n

Den rejsende er ansvarlig for eventuelle f\u00f8lger af sygdom, ulykkestilf\u00e6lde og lignende p\u00e5 rejsen, og det p\u00e5hviler den rejsende selv at afholde udgifter til l\u00e6gehj\u00e6lp, hospitalsophold, s\u00e6rlig hjemtransport m.v.<\/p>\n

I forbindelse med bookingen booking g\u00f8res kunden opm\u00e6rksom p\u00e5 mulighederne og vilk\u00e5rene for at tegne en afbestillingsforsikring til d\u00e6kning af, at kunden p\u00e5 grund af sygdom eller lignende ikke kan deltage i pakkerejsen.<\/p>\n

Rejsetidspunkter<\/h3>\n

Den rejsende skal l\u00f8bende holde sig orienteret om afgangssteder og \u2013tidspunkter for de til rejsens gennemf\u00f8relse inkluderede transportmidler.<\/p>\n

Den rejsende skal holde sig orienteret om hjemrejsetidspunkter ved i god tid forud for hjemrejsen at h\u00f8re rejselederen eller gennemse relevante opslag p\u00e5 et p\u00e5 forh\u00e5nd aftalt sted for derved at blive bekendt med, om hjemrejsetidspunktet er \u00e6ndret i forhold til det p\u00e5 billetten\/ rejsedokumenter anf\u00f8rte tidspunkt. Rejsende anbefales at kontakte TSS\u2018 lokale repr\u00e6sentant 24 timer inden hjemrejse med henblik p\u00e5 at f\u00e5 bekr\u00e6ftet tidspunktet.<\/p>\n

Den rejsende er endvidere ansvarlig for at overholde eventuelle af TSS oplyste regler for genbekr\u00e6ftelse af ruteflystr\u00e6kninger. Undladelse af at genbekr\u00e6fte betyder, at de p\u00e5g\u00e6ldende ruteflyselskaber har ret til at disponere over de reserverede pladser til anden side. Den rejsende kan i s\u00e5danne tilf\u00e6lde ikke g\u00f8re krav g\u00e6ldende mod hverken TSS eller flyselskab.<\/p>\n

Den rejsende er ansvarlig for at have afsluttet et eventuelt check in i overensstemmelse med de af TSS oplyste steder og tidspunkter for seneste check in p\u00e5 ud- og hjemrejsen. M\u00f8der den rejsende\u00a0ikke rettidigt op til rejsen, mister den rejsende retten til denne og m\u00e5 i givet fald foretage rejsen for egen regning.<\/p>\n

Den rejsende b\u00e6rer ansvaret for, at s\u00e5vel den rejsende selv som bagage er egnet til fly- og\/eller bustransport.<\/p>\n

Graviditet<\/h3>\n

Det b\u00f8r bem\u00e6rkes, at gravide ikke m\u00e5 v\u00e6re passagerer p\u00e5 fly, n\u00e5r de er i 8. eller 9. m\u00e5ned.<\/p>\n

Uegnede passagerer<\/h3>\n

Kaptajnen\/chauff\u00f8ren kan efter sk\u00f8n afvise eller afs\u00e6tte personer, som p\u00e5 grund af graviditet, sygdom, beruselse eller andre \u00e5rsager er uegnede til at deltage i rejsen eller er til gene for medpassagerer.<\/p>\n

Uudnyttede arrangementer m.v.<\/h3>\n

Der ydes ingen refusion for eventuelle uudnyttede dele af rejsen, herunder udflugter eller andre arrangementer p\u00e5 bestemmelsesstedet.<\/p>\n

Pkt. 9 \u2013 Reklamationer<\/h2>\n

Eventuelle reklamationer skal, med henblik p\u00e5 afhj\u00e6lpning p\u00e5 stedet, g\u00f8res g\u00e6ldende over for rejselederen eller TSS\u2018 lokale repr\u00e6sentant\/leverand\u00f8r inden rimelig tid efter at den rejsende har opdaget manglen. Undladelse heraf vil f\u00f8re til, at kunden taber retten til senere at kr\u00e6ve erstatning. Dette g\u00e6lder dog ikke, hvis TSS har handlet i strid med almindelig h\u00e6derlighed eller har handlet groft uagtsomt, eller s\u00e5fremt kravet skyldes skade p\u00e5 den rejsendes person.<\/p>\n

Reklamationer over fejl eller mangler, som ikke kunne rettes p\u00e5 rejsem\u00e5let, skal frems\u00e6ttes skriftligt til TSS inden rimelig tid efter rejsens afslutning, dog senest 2 m\u00e5neder efter kunden har opdaget manglen. Undladelse heraf vil f\u00f8re til, at kunden taber retten til senere at kr\u00e6ve erstatning. Er rejsen registreret med en e-mailadresse, kan korrespondancen til kunden foreg\u00e5 pr. e-mail.<\/p>\n

Pkt. 10 \u2013 Forsikring\/sygdom\/tyveri<\/h2>\n

N\u00e5r man rejser, er det vigtigt, at man har en forsikring, der ogs\u00e5 g\u00e6lder i udlandet. Vi anbefaler, at der tegnes en rejseforsikring hos Hanse Merkur Reiseversicherung AG, da man derved vil v\u00e6re bedre d\u00e6kket p\u00e5 rejsen end med det danske rejsesygesikringskort. For yderligere oplysninger henvises til www.tss-travel.dk.<\/p>\n

Det danske rejsesygesikringskort omfatter rejser uden for Danmark i Andorra, Azorerne, Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, F\u00e6r\u00f8erne, Gibraltar, Gr\u00e6kenland, Gr\u00f8nland, Isle of Man, Irland, Island, Italien, De Kanariske \u00d8er, Kanal\u00f8erne, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Madeira, Malta, Monaco, Nederlandene, Norge, Polen, Portugal, Rum\u00e6nien, San Marino, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Vatikanstaten og \u00d8strig.<\/p>\n

Har man en indboforsikring, b\u00f8r man kontrollere, at den d\u00e6kker rejser uden for Norden. Det p\u00e5hviler den rejsende selv at fremskaffe dokumentation p\u00e5 rejsem\u00e5let for f.eks. sygdom, skade og tyveri, da vi ikke har mulighed for at fremskaffe politirapport, l\u00e6geerkl\u00e6ring eller lignende efter hjemkomst.<\/p>\n

Pkt. 11 \u2013 Andet<\/h2>\n

Disse almindelige betingelser og vilk\u00e5r g\u00e6lder, medmindre de udtrykkeligt fraviges i enkelte rejsekontrakter.<\/p>\n

Hvis enkelte bestemmelser i rejsekontrakten erkl\u00e6res for ugyldige, betyder det ikke, at rejsekontrakten som helhed mister sin gyldighed.<\/p>\n

Rejsebeskrivelser i medier, som for eksempel kataloger, hotelbrochurer, websteder og lignende, som ikke er udarbejdet af eller for TSS, \u00e6ndrer ikke ved omfanget af de kontraktm\u00e6ssige ydelser, som TSS er forpligtet til at tilbyde. Udover rejsebeskrivelsen i TSS\u2018 markedsf\u00f8ringsmateriale er det udelukkende ordrebekr\u00e6ftelsen\/fakturaen, der er afg\u00f8rende for vurderingen af det kontraktm\u00e6ssige ydelsesomfang.<\/p>\n

Det er ikke tilladt at g\u00f8re brug af enkelte delydelser fra pakketilbuddet (f.eks. kun flyrejse, kun hotel, m.v.), medmindre de enkelte ydelser st\u00e5r angivet med priser. I tilf\u00e6lde af, at der ikke g\u00f8res brug af en i pakketilbuddet indeholdt rundrejse eller et hotelophold trods bestilling af samme, vil den af kunden erlagte betaling herfor ikke blive refunderet.<\/p>\n

De i ordrebekr\u00e6ftelsen\/fakturaen oplyste rejsetidspunkter m.v. for den bestilte rejse er af forel\u00f8big karakter. De endelige rejsetider vil blive meddelt i forbindelse med tilsending af rejsedokumenterne (billetter, hotel, voucher m.v.).<\/p>\n

S\u00e5fremt den rejsende selv bestiller tilslutningsforbindelser, skal der fra den rejsendes side tages h\u00f8jde for, at de endelige rejsetidspunkter f\u00f8rst vil blive meddelt i rejsedokumenterne. Desuden m\u00e5 den rejsende v\u00e6re forberedt p\u00e5, at der kan opst\u00e5 forsinkelser under rejsen. Bestiller den rejsende selv tilslutningsforbindelser, b\u00f8r den rejsende s\u00f8rge for, at der er god tid mellem de enkelte forbindelser, og at der er taget h\u00f8jde for evt. forsinkelser.<\/p>\n

Ethvert krav der rejses over for TSS er underlagt dansk ret. S\u00e5fremt parterne ikke kan opn\u00e5 enighed om en mindelig l\u00f8sning af sagen, kan sagen indbringes forl Pakkerejse-Anken\u00e6vnet. Alternativt kan sagen anl\u00e6gges ved en dansk domstol.<\/p>\n

Januar 2024<\/p>\n

TSS almindelige rejsebetingelser i PDF-format<\/h2>\n

Download almindelige rejsebetingelser i PDF-format<\/a><\/p>\n

Til l\u00e6sning af PDF-filen skal du bruge Acrobat Reader von Adobe<\/a>.<\/p>\n

Standardoplysningsskema for aftaler om pakkerejser<\/h2>\n

Den kombination af rejseydelser, du tilbydes, er en pakkerejse, jf. direktiv (EU) 2015\/2302.<\/p>\n

Du er derfor omfattet af alle EU-rettigheder for pakkerejser. Virksomhed TSS Danmark (Filial af TSS Travel Service Scandinavia AS, Norge) er fuldt ansvarlig(e) for den korrekte levering af den samlede pakkerejse.<\/p>\n

TSS Danmark har desuden oprettet lovpligtig beskyttelse til at refundere dine betalinger og, hvis pakkerejsen omfatter transport, sikre din hjemtransport i tilf\u00e6lde af, at den\/de g\u00e5r konkurs eller bliver insolvent(e).<\/p>\n

Centrale rettigheder efter direktiv (EU) 2015\/2302<\/p>\n